10 hasznos dolog utazáshoz

Budavár Tours

Az utazás sokszor kényelmetlen és nehézkes. Összeszedtük a leghasznosabb, legpraktikusabb dolgokat, amelyek kényelmesebbé, könnyebbé tehetik a várva várt nyaralást. Nem a legfrissebb high-tech kütyüket mutatjuk be, hanem minden olyan apróságot, ami segíthet egy hosszú út során.

Elosztó

Kicsi, de hasznos eszköz, hiszen a hotelszobákban vagy egyéb helyeken gyakran nincs egynél több konnektor, ilyenkor jön jól egy elosztó. Ne a nagy ötsoros 5 méteres kábellel rendelkezőre gondoljunk, hanem egy pici kompaktra. Így már lehet tölteni mobilt, fényképezőt és laptopot egyszerre. Nálam minden utazásnál van egy, arról nem is beszélve, ha reptéri váróban akarom tölteni a telefonom és már másnak van benne valamije, az bosszantó.

Tugo

Utazás soran a reptérre vagy vasútállomasra menet nagy valószínűséggel fogjuk a bőröndünket valahova vinni. Az is valószínű, hogy a várakozásban veszünk egy kávét vagy üdítőt. Ezeken a helyeken általában papírpohárba kapjuk, amit kabáttal, pulóverrel a kézben, közben a táskánkat húzva igen nehéz hova tenni, főleg, ha közben még az útlevelünket is elő kell venni. Nálam konkrétan ez Ferihegyen gyakran megesik. Ez a pici, ám annál okosabb kis találmány segít megoldani ezt a problémát, a bőröndünkre tudjuk erősíteni és már vígan járkálhatunk a benne lévő ital nem kellő óvatosság mellett nem löttyen ki. Nem mellesleg ajándéknak is jó sokat utazó rokonnak, ismerősnek.

Újratölthető műanyag palackok

Az új szabályozásoknak köszönhetően a kézipoggyászunkban nem szállíthatunk 100 ml-nél nagyobb folyadékos üveget. Azonban nem kell lemondanunk kedvenc tusfürdőnkről vagy samponunkról utazásunk során sem, ha előrelátóan otthon kiporciózzuk ezekbe a kis műanyag üvegekbe őket. Mellesleg akkor is jól jönnek, ha a poggyászunk súlyát és térfogatát szeretnénk csökkenteni, mert egy 5 napos utazáshoz nem szükséges elvinni egy teli flakon tusfürdőt.

Pénztárca és irattartó útlevélnek, beszállókártyának

Nevezhetjük hasi tasinak vagy nyakbaakasztható pénztárcának is, funkciója azonban vitathatatlan. Mindig kéznél van az útlevelünk, pénzünk, beszállókártyánk. A vékonyabb típusokat hordhatjuk ruha alatt, így kisebb az elhagyás, ellopás veszélye is.

Rejtett zsebes öv

Hasonló funkciót szolgál, mint az előbbi, ám ide tartalék pénzt rejthetünk, hiszen nem biztos, hogy jó, ha az összes pénzünket egy helyen tároljuk. Jó, ha a tartalékunkat olyan helyen tartjuk, ahonnan biztos nem veszítjük el és nem is tudják kilopni. A rejtett, cipzáras zsebbel rendelkező öv pont ilyen.

Univerzális hálózati átalakító

Ha sokat utazunk, biztos belefutottunk már a problémába, hogy az európai csatlakozónkat nem tudjuk bedugni a konnektorba. Angliában, az Usában és számos más országban más a szabvány. Az interneten utána tudunk nézni, hol mit használnak, de ha biztosra akarunk menni, akkor egy univerzális adapterrel vágunk neki az útnak.

Hordozható vésztöltő (tartalék akkumulátor, power bank)

Vészhelyzet esetére, ha már nem tudjuk hol tölteni a telefonunkat vagy egyéb, szükséges elektromos eszközünket, jól jöhet egy hordozható áramforrás. Ha használtuk, ne felejtsük el újra feltölteni. Léteznek belőlük különböző erősségűek, van olyan, amit többször is használhatunk egy feltöltéssel.

Színes bőrönd címke vagy matrica

Ha már vártunk a bőröndünkre repülőtéren, akkor nagy valószínűséggel előfordult velünk, hogy a a szalagról levett fekete bőrönd nem a miénk volt. Érdemes valamivel egyedibbé tenni, hogy már messziről lássuk, a miénk érkezik. Ez lehet egy ráragasztott matrica vagy egy szép színes címke, amire a nevünket, elérhetőségünket is ráírhatjuk. Így talán könnyebben jut vissza hozzánk, ha elveszítenénk.

Jegyzetfüzet

A mai világban elég ódivatúnak hat egy jegyzetfüzet, azonban az elektromos kütyük épp akkor tudnak elromlani vagy lemerülni, amikor a legnagyobb szükségünk lehet rájuk. Egy jegyzetfüzet az utazás főbb paramétereivel, címekkel, telefonszámokkal mindig jól jöhet, arról nem is beszélve, hogy az élményeinket, benyomásainkat is fel tudjuk jegyezni.

Irataink fénymásolása és beszkennelése

Nem kifejezetten eszköz, ám rendkívül hasznos utazáskor. Érdemes az iratainkról fénymásolatot készíteni, főleg az útlevelünkről, amit sok helyen, hotelekben elkérnek tőlünk. Jobb odaadni a másolatot, biztos nem felejtjük ott és nem is adjuk ki a kezünkből az eredetit. Még jobb, ha beszkenneljük őket és valami online tárhelyre feltöltjük, így bárhonnan hozzáférhetünk, ha netán elveszítenénk vagy ellopnák tőlünk. Igaz, hogy ez nem helyettesíti az eredeti okmányt, ám a nagykövetségen, konzulátuson könnyebb dolgunk lesz igazolni a személyazonosságunk.

Kövess minket kedvenc közösségi oldaladon!